PROTOKÓŁ NR 13/12/2021

z posiedzenia Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej ?PŁONIA? w dniu 14 grudnia 2021 r.

Na posiedzeniu obecni członkowie Rady Nadzorczej według listy obecności oraz członkowie Zarządu Spółdzielni:

Ewa Lamparska         -  Prezes Zarządu

Andrzej Pender          -  Zastępca Prezesa

Porządek obrad:

  1. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej.
  2. Zarząd przedstawił i omówił wstępne wykonanie planu kosztów GZM za 2021 r. na podstawie faktur kosztowych, które wpłynęły do Spółdzielni.
  3. Omówienie kosztów eksploatacji zgodnie z planem na 2021 r. i wykonaniem za 11 miesięcy 2021 r. oraz wstępny plan na 2022 r.:
  • kosztów zarządu, kosztów ogólnych SM zgodnie z planem na 2021 r. oraz wstępny plan na 2022 r.,
  • kosztów pracowniczych zgodnie z planem na 2021 r. i wykonaniem za 11 miesięcy oraz wstępny plan na 2022 r.,
  • obowiązkowych świadczeń na rzecz pracowników zgodnie z planem na 2021 r. i wykonaniem za 11 miesięcy 2021 r. oraz wstępny plan na 2022 r.
  1. Omówienie planu kosztów GZM dla Spółdzielni na 2022 r. uwzględniający podwyżki: gazu, prądu, energii, śmieci, pogotowia lokatorskiego, cen usług, materiałów budowlanych, cen usług sprzątania, kosztów osobowych wynikających ze zmian minimalnego wynagrodzenia oraz ?Nowego Ładu?.
  2. Dyskusja nad wzrostem podwyżek płac i zmianą regulaminu wynagradzania. Rada Nadzorcza poprosiła Zarząd o przygotowanie symulacji 20% wzrostu podwyżek.
  3. Zarząd poinformował Radę Nadzorczą o sytuacji prawnej (zadłużeniu) mieszkania przy ul. Uczniowskiej 1/10 (sprawa w sądzie) i przedstawił sytuację prawną dotyczącą tego mieszkania. Pismo radcy prawnego Pana Roberta Wilczyńskiego z dnia 14 grudnia 2021 r.
  4. Zarząd poinformował o działaniach związanych z nakazem Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym o zapewnieniu pomieszczeń stałej pracy spełniające wymogi w zakresie lokalizacji względem poziomu otaczającego terenu lub uzyskać zgodę na zlokalizowanie pomieszczeń stałej pracy poniżej poziomu otaczającego terenu.

Działania podjęte przez Zarząd polegają na wystąpieniu do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o wyrażenie zgody na

  • obniżenie wysokości pomieszczeń,
  • na usytuowanie poniżej terenu urządzonego przy budynku pomieszczeń stałej pracy.

Zarząd chce mieć pewność, że w przypadku pogłębienia pomieszczeń biurowych uzyska pozwolenie na stałą pracę w biurze. Aktualnie oczekujemy na uzyskanie decyzji.

  1. Zatwierdzenie propozycji odpowiedzi na pisma reklamacyjne dotyczące centralnego ogrzewania przedstawione na poprzedniej Radzie Nadzorczej. xxxxxxx
  2. Dyżur telefoniczny w dniu 04.01.2022 r. od godz. 16:00 będzie pełnił Pan Mariusz Krzyżański.
  3. Następne posiedzenie RN ustalono na dzień 04 stycznia 2022 r. godz. 17:05.

Na tym protokół Rady Nadzorczej zakończono i podpisano.

 

Sekretarz RN                                                                       Przewodniczący RN

??????????????..                 ????????????????

Monika Michalik                                                      Mariusz Krzyżański